Kung Fu - Blatiny 2011

S železnou pravidelností se opět v polovině prázdnin koná letní soustředění našeho brněnského oddílu Kung Fu na Blatinách přímo v srdci Vysočiny. My s Ondrou jedeme ještě na chalupu, které je kousek od našeho týdenního působiště, ale o půl čtvrté jsme již na místě. Jsme tu téměř jako první, ale ostatní přijíždí z v krátké chvíli za námi. Horolezecká chalupa je našemu rozrůstajícímu se spolku již skoro malá. Přes 43 bojechtivých lidiček se musí namačkat do stejného počtu pokojů jako loni.

Jako staří mazáci si říkáme, že nás snad již nic nepřekvapí, ale na druhou stranu také víme, že to nebude žádná flákačka. Je tu opět spousta nováčků, kteří vydrželi celoroční dřinu a nevzdali se. Ovšem kdyby věděli :-) ...

Sifu sice plánuje hravé odpoledne, ovšem vzhledem k tomu, že začíná naším oblíbeným kopcem, tak legrace přestává poměrně brzy. A už jako pavouci lezeme po čtyřech do kopce a z kopce, trakače nejsou také marné.. No prostě paráda. Je mi jasné, že večer opět nebudu cítit celé tělo, ale jsem tu přece proto. Ondra je relativně v pohodě. Poctivě posiloval od začátku prázdnin, občas si i s šavlí trochu zacvičil, takže zvládá Jirkovo laškování s přehledem.

Tréninky začínají v sedm ráno oblíbeným kopcem, poté je nezbytné protažení našich prtestujícíh těl a po tomto hodinovém bloku nás čeká snídaně. Je ji třeba tedy nachystat, kafíčko, namazat rohlík, kousek sladkého.. prostě dostat do sebe pár kalorií aby se následující tři hodinky daly zvládnout. Gung Gee, páky, aplikace a opět Gung Gee. to je naše dopolední dávka Kung Fu adrenalinu.

V letošním roce jsme začali chodit na jídlo až do restaurace Gaudeamus na křižovatce k Mílovým.  Jídlo, dle mého vynikající, ovšem je to individuální. Někomu nevyhovuje brokolice, jiný ohrnuje nos nad stejnou polévkou v poledne i večer. Vzhledem k našemu nasazení při cvičení se ale všechny porce dojídají do posledního kousíčku, ať už jsou výhrady oprávněné nebo ne.

Odpolední bloky jsou mnohem pestřejší a pro nás starší kusy i docela náročné. Vzhledem k tomu, že už máme s Ondrou za ty roky už něco za sebou, tak se rozhodně nenudíme. Pokud se neučím nově sestavu s šavlí Dao, tak si střihnu třeba tyč ve dvojici s Ondrou nebo s někým jiným. Jde to i s tyčkou samostatně nebo vezmeme pro změnu tyčky dvě, i když kratší a už to klepeme o sebe.

Forma ve dvojici Fu Hok patří k mým oblíbeným, i když i tam mám hodně co zlepšovat. A když už je toho cvičení moc, tak se dáme třeba do lapů a připravujeme se trošku na reál. Na závěr ještě Lau Gar, který se konečně pod vedením Sifu doučím oficiálně. Vedle se ještě stále snaží letošní nováčci dotáhnot do konce naši stěžejní sestavu Gung Gee a zdá se, že naši trenéři jsou více než spokojení.

Náš oblíbený kopec v reálu             Páky jsou Jiříkem obzvláště oblíbené

Ranní pohled do údolí Blatin. Za chvíli se objeví první běžci.

Děti si užívají celé soustředění pod vedením Iva. Jeden z nejnáročnějších úkolů.

Krásná sestava s motýlimi meči.

Ondra je letos maximálně spokojený. Už umí celou sestavu s šavlí a tak má letošní cíl splněný. Ovšem zdá se, že jej bude čekat další výzva. Šako. Takže po prázdninách zase do práce. Po pár letech cvičení Kung Fu je již v roli toho, kdo radí ostatním.